موسسه آبادانی سروش دانش

چگونه به عنوان دانش آموز در آلمان تحصیل کنیم؟

تحصیل دانش آموزای در آلمان
چگونه در آلمان به عنوان دانش آموز تحصیل کنیم؟

 

 

دانش آموزان در آلمان از سن ۶ سالگی به مدرسه می روند. هر فردی خانواده ای که در آلمان اقامت دارد،( اقامت دائم و یا حتی موقت و حتی پناهنده و یا مهاجر) ، طبق قوانین آلمان باید فرزند خود به مدرسه دولتی و یا خصوصی بفرستد.

 

 

سرپیچی از این قانون در آلمان جرم محسوب می شود. سیستم آموزشی مدارس آلمان بر اساس قوانین ایالتی می باشد و هر ایالت می تواند قوانین خاص خود را برای تعداد سالهای تحصیل دانش آموزان داشته باشد.

 

کودکان از سه سالگی وارد مهد کودک (Kindergarten)می شوند که آموزش قبل از دبستان است

 

آموزش رسمی دانش آموزان در مدارس آلمان از ۶ سالگی و به عنوان مقطع ابتدایی آغاز می شود که این مقطع ابتدائی  ۴ سال به طول می انجامد. در این مدت کودکان با محیط، نحوه آموزش و شرایط محل تحصیل خود آشنا می شوند و خواندن و نوشتن زبان آلمانی را همراه دروس ابتدایی می آموزند .

 

سپس دوره ای ۶ ساله را همراه با برنامه های جدید آموزشی شروع می کننند و تحصیل در مدارس gymnasium و یا realschule  و  hauptschule ادامه میابد. در پایان این دوره، دانش آموزان پس از ۹سال مدرک hauptschulabschluss یا بعد از ۱۰ سال مدرک realschulabschluss  می گیرند.

 

 

 دانش آموزان در دو گروه وارد مرحله پایانی دوره دبیرستان می شوند:

 

یک گروه برای گذراندن دوره های کار آموزی وارد مدارس فنی می شوند و با گذراندنfachoberschule  و abitur دیپلم فنی fachhochschulreife  می گیرند و سپس وارد بازار کار یا مدارس عالی فنی می شوند.

 

گروه دوم، در دبیرستان هایgymnasiale oberstufe  با گرایش های گوناگون ادامه تحصیل می دهند که پس از ۱۳ سال تحصیل کامل( البته با احتساب دوران ابتدائی) دیپلم عمومی دبیرستان  hichschulreifeیا abitur می گیرند که می توانند وارد دانشگاه ها شوند.پس به عبارتی اگر شما تحصیلات مدرسه را در آلمان گذرانده اید، با داشتن مدرک آلمان می توانید وارد دانشگاههای آلمان شوید

 

 

اگر مقداری از تحصیلات مدرسه را در ایران و یا کشور دیگری گذرانده اید و اکنون می خواهید آن را در آلمان ادامه دهید تا دیپلم آلمان را بگیرید، باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشید

 

همچنین برای افراد زیر ۱۸ سال که به سن قانونی نرسیده اند، اگر بخواهند به عنوان دانش آموز در آلمان تحصیل کنند، باید یک نفر آلمانی و یا فردی که اقامت دائم آلمان را دارد، سرپرستی و یا کفالت شما را در آلمان به عهده بگیرد.

 

 

در غیر این صورت به شما ویزای تحصیلی آلمان و یا ویزای دانش آموزی آلمان تعلق نخواهد گرفت. پس برای این که بتوانید به عنوان یک دانش آموز در آلمان تحصیل کنید، ابتدا باید زبان آلمانی را فرا گیرید و سپس به دنبال فردی برای قبولی سرپرستی شما در آلمان، باشید.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان