موسسه آبادانی سروش دانش

بورسیه ی دانشگاه تورنتو به یاد قربانیان ایرانی هواپیمای اوکراینی

اعطای بورس یادبود دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه تورنتو در اقدامی جالب و تحسین برانگیز به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره دانشجویان ایرانی که متاسفانه در سانحه هواپیمای اکراینی جان خود را از دست داده اند، خبر از تاسیس یک فاندی به یاد این عزیزان را در سایت خود قرار داده است. این فاند در سایت دانشگاه با عنوان Iranian Student Memorial Scholarship Fund درج شده است.

 

گفتنی است در حادثه ی سانحه هواپیمای اوکراینی، متاسفانه ۱۷۶ نفر مسافر و خدمه هواپیما کشته شدند، هشت نفر از قربانیان این حادثه دانشجویان دانشگاه تورنتو کانادا بودند.

 

بر اساس آنچه که دانشگاه تورنتو در باره این اقدام خود اعلام نموده است، علت اصلی ایجاد چنین فاندی ، همدردی با خانواده ها و یادبودی از قربانیان مشغول به تحصیل در این دانشگاه می باشد. قرار است از طریق این بنیاد، به دانشجویان ایرانی و نیز دانشجویان خارجی سایر ملل که قصد تحصیل در رشته ی ایران شناسی را دارند بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اعطا شود.

تمام هدایای اعطا شده به فاند توسط دانشگاه تامین داده خواهد شد. رییس دانشگاه تورنتو همچنین گفته است که “دانشگاه تورنتو همچنان در مصیبت دردناک از دست دادن اعضای خود به سر می برد و مراتب همدردی و حمایت خود را از خانواده ها، دوستان، همکلاسی ها و اسانید این عزیزان اعلام می کند.

 

با ایجاد این فاند و بورسیه تحصیلی امید است که با کمک به دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه تورنتو را دارند و تمام دانشجویان سراسر جهان که قصد تحصیل در رشته ایران شناسی را دارند یاد آنها را گرامی داریم”.

ایده ایجاد این فاند متعلق به معاون رییس دانشگاه تورنتو دیوید پالمر، رحیم رضایی یکی از فارغ التحصیلان این دانشگاه و مهرداد حریری رییس مرکز سیاست گذاری علوم کاناداست.

 

پالمر گفته است که ” ما می خواستیم از دیواره ی غم و اندوه از دست رفتن آن عزیزان که یک هفته است در برابر ما ایجاد شده است روزنه امید، همدردی و حمایتی ایجاد کنیم و مطمئن شویم که نام آنها فراموش نخواهد شد.

این دانشجویان و محققان از جمله باهوشترین های نسل خود بودند. امید است که این یادبود بتواند الهام بخش نسل های بعدی شود.”

“با توجه به شرایط اقتصادی ایران، این فاند و بورسیه واقعا به کمک دانشجویان با استعداد که بنیه مالی قوی ندارند و نمی توانند به دانشگاه تورنتو برای تحصیل بیایند خواهد آمد. علاوه بر این، با حمایت از دانشجویانی که مطالعات خود را در زمینه ایران شناسی ادامه خواهند داد روابط فرهنگی بین ایران و جهان هم تقویت خواهد شد”.

 

به غیر از دانشگاه تورنتو، چند دانشگاه دیگر کانادا علاقه خود را به ایجاد چنین فاندی اعلام کرده اند. حریری همچنین گفته است که « هدف ما این است که این حادثه باعث دلسردی دانشجویان ایرانی از آمدن به کانادا نشود.

 

ما دانشجویان ایرانی را تشویق به استفاده از نهادهای آموزشی کانادا و کمک به جامعه علمی کانادا می کنیم و این بورسیه برای همین ایجاد شده است”.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان