موسسه آبادانی سروش دانش

آشنایی با آزمون دولینگو

دولینگو

آزمون دولینگو جایگزین آزمون آیلتس و تافل

همانطور که مستحضرید، بسیاری از آزمون های بین المللی از جمله مانند آیلتس و تافل و GRE  در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، به تعویق افتاده است و بسیاری از داوطلبان  نیاز به دریافت نمره برای ارائه به دانشگاه ها و یا سفارت کشورها دارند. آزمون دولینگو یا duolingo English test یک آزمون بین المللی است که به صورت آنلاین برگزار شده و شما امکان امتحان دادن حتی در منزل خود را دارید.

آزمون زبان انگلیسی دولینگو (DET) چیست؟

برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی آزمون های مختلفی وجود دارد که تافل و آیلتس معروف ترین آنها هستند. اکثر دانشگاه های دنیا برای پذیرش دانشجو نمره زبان انگلیسی می خواهند و حدنصاب معینی را برای نمرات آیلتس یا تافل تعیین می کنند. به تازگی تعدادی از دانشگاه ها نتیجه ازمون زبان انگلیسی دولینگو را پذیرفته اند.این آزمون بر مبنای کامپیوتر وانطباقی است که سطح زبان انگلیسی افرادی که زبان انگلیسی زبان مادری شان نیست را می سنجد. اگر برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا از این آزمون استفاده می کنید می توانید در هر دوره ی ۳۰ روزه نهایتا دو بار در این آزمون شرکت کنید.

انطباقی بودن آزمون به چه معناست؟

یعنی آزمون پرسش به پرسش جلو می رود. در یک آزمون انطباقی هر پرسش بر اساس عملکرد داوطلب در پرسش قبلی نمایش داده می شود. برای مثال اگر به پرسش ها پاسخ درست بدهید، پرسش ها به ترتیب دشوارتر می شود. در واقع زمانی که به پرسش ها پاسخ درست بدهید سطح دشواری پرسش ها هم افزایش خواهد یافت. اما از سوی دیگر اگر به پرسشی پاسخ اشتباه بدهید سطح دشواری کاهش می یابد تا شما مجددا توانایی پاسخ درست به پرسش ها را بدست بیاورید. و الی آخر. این نکات برای سنجش دقیق توانایی های زبانی شما برنامه ریزی شده اند..

آزمون انگلیسی دولینگو چگونه است؟

این آزمون دارای سه بخش می باشد:

-راه اندازی سریع Duolingo (مجموعا ۱۰ دقیقه زبان می برد و نمره ای ندارد)؛

  1. – پرسش های انطباقی. این همان آزمون اصلی است – در این آزمون مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و قرائت شما سنجیده می شود و به شما نمره داده خواهد شد (۲۵ دقیقه)؛
  2. – مصاحبه ویدئویی و نمونه ای از نگارش شما – در اینجا از شما خواسته می شود که به چند پرسش که پاسخ قطعی ندارد پاسخ دهید. این بخش نمره ای ندارد اما پاسخ های شما به سازمان های مربوطه ای که نمرات شما را دریافت می کنند فرستاده  خواهد شد (۱۰ دقیقه). لازم به ذکر است که عملکرد شما در پرسش های آزمون پرسش هایی که از شما برای نگارش و مصاحبه ویدئویی پرسیده می شود را مشخص خواهد کرد.

هدف از طرح این سوالات این است که میزان دانش شما نسبت به واژگان انگلیسی، دستور زبان انگلیسی، تلفظ واژگان انگلیسی، لحن صحیح در بیان واژگان، توانایی خواندن و نوشتن و درک مطلب سنجیده شود. ظاهر شدن پرسش ها در هر یک از این مهارت ها، به غیر از دو پرسش آخر کاملا بصورت تصادفی است؛ دو پرسش آخر شامل یک پاسخ تشریحی طولانی (بین ۵۰ تا ۱۰۰ کلمه) و یک پاسخ شفاهی (۳۰ تا ۹۰ ثانیه) می باشد..

مصاحبه ویدئویی دولینگو

آخرین بخش آزمون دولینگو مصاحبه ویدئویی می باشد که شما دو وظیفه در اینجا دارید: یکی اینکه به صورت شفاهی به موضوع انتخابی خود در حد ۱ تا ۳ دقیقه پاسخ دهید (و پاسخ شما به صورت ویدئویی ضبط می شود) و دوم اینکه به موضوع منتخب خود در حد ۳ تا ۵ دقیقه پاسخی کتبی دهید. برای هر یک از این کارها ۳۰ ثانیه زمان برای خواندن و انتخاب موضوع و برنامه ریزی جهت ارائه پاسخ در اختیار خواهید داشت. همانطور که بیان شد این بخش فاقد نمره است ولی پاسخ هایی که ارائه میدهید به نهادهای مربوطه ای که نمرات شما را دریافت می کنند ارسال خواهد شد.

مقررات آزمون انگلیسی دولینگو

از آنجا که این آزمون را در منزل انجام می دهید و Duolingo باید از عدم تقلب شما در این آزمون اطمینان حاصل کند، قوانین زیادی هم وضع کرده است! شما باید در اتاقی پرنور و تنها حضور داشته باشید؛ گوش های شما کاملا مشخص باشد (مو آنها را نپوشانده باشد)؛به هیچ عنوان نباید ازعینک آفتابی یا هدفون استفاده کنید و حق استفاده از قلم و کاغذ هم ندارید. شما باید تمام این مقررات را رعایت کنید و اگر حتی یک مورد را هم رعایت نکنید  دولینگو شما را از شرکت مجدد در آزمون منع خواهد کرد.

شاید این پرسش در ذهن شما ایجاد شده که چه کسی از تقلب من با خبر می شود؟ به محض اینکه آزمون شروع شد نرم افزار آزمون شروع به ضبط صفحه نمایش شما می کند.همچنین این نرم افزار دارای پروتوکل هایی است که خروج از مرورگر یا باز کردن تب جدید را تشخیص می دهد. همانطور که در مقررات آزمون زبان انگلیسی Duolingo صریحا اعلام شده است دولینگو این حق را برای خود محفوظ می داند که در صورت صلاحدید، آزمون شما را تایید نکند یا حتی نتایج آزمون های قبلی شما را باطل اعلام کند بی اینکه پول شما را برگرداندحتی ممکن است در صورت محرز شدن تخلفات ، شرکت کنندگان از شرکت در آزمون به صورت دائمی محروم شوند.

 

ویژگی های آزمون:

از ویژگی های این آزمون می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آزمون با دسترسی به اینترنت در هر زمان و هر مکانی قابل انجام است
  • مدت زمان آزمون: ۱ ساعت
  • اعلام نتیجه‌ی آزمون : ۲ روز
  • هزینه‌ی آزمون: ۴۹ دلار
  • امکان ارسال کارنامه برای دانشگاه‌های مختلف بدون نیاز به هزینه‌ی اضافی

 

زمانبندی این آزمون در سه بخش زیر می باشد:

  1. ۵ دقیقه شامل آماده سازی سریع و یادآوری قوانین و الزامات آزمون
  2. ۴۵ دقیقه شامل تست اصلی شامل تست مهارت های Reading, Speaking, writing و Listening که نمونه سوالات پر کردن جاهای خالی، خواندن یک متن، نوشتن و صحبت کردن درباره‌ی موضوعات مختلف و همچنین گوش کردن و انتخاب کلمات گفته شده می باشد و در مقایسه با آزمون‌های دیگر زبان انگلیسی مثل آیلتس و تافل بسیار ساده‌تر است.
  3. ثبت پاسخ های شما به صورت زنده ( ۱۰ دقیقه)

ملزومات آزمون Duolingo

ابتدا فهرست زیر جهت برگزاری آزمون یادآوری می شود:

– پاسپورت.

– محیط آرام با نور مناسب.

– لپتاپ یا کامپیوتر با دسترسی به اینترنت، دوربین جلو، میکروفن و بلندگو.

قوانین آزمون:

  • در مدت زمان آزمون نباید به هیچ عنوان از جلوی دوربین کنار بروید.
  • گوش های شما به هیچ عنوان نباید پوشانده شود.
  • داوطلب فقط می بایست به دوربین نگاه کند.
  • در تمام مدت زمان آزمون صفحه آزمون نباید از حالت فول اسکرین یا تمام صفحه خارج شود.
  • در صورت صحبت با شخص دیگر و یا دیده شدن شخصی دیگر در دوربین در مدت زمان آزمون، این آزمون تصحیح نخواهد شد.
  • در صورت تقلب از یادداشت و یا استفاده از موبایل نیز این آزمون تصحیح نخواهد شد.
توانایی ها سطح CEFR
· توانایی درک واژگان و عبارات ابتدایی انگلیسی

· توانایی درک اطلاعات ساده و رساندن مفهوم خود در موقعیت های آشنا

A1/A2
· توانایی درک نکات اصلی سخن یا متن ملموس در مورد مطالب روزمره زندگی و کار

· توانایی توضیح در مورد اهداف، تجربیات، نظرات و آرزوها که اغلب با مکث و دست پاچگی همراه است

B1
·توانایی بیان اهداف خود حتی در موضوعات ناآشنا

· توانایی درک نکات اصلی سخن و متن انتزاعی و ملموس

· توانایی تعامل نسبتا آسان با افرادی که سطح زبان بالا دارند

B2
· توانایی درک انواع متون و سخنان گفتاری که شامل اصطلاحات تخصصی هم می شود

· توانایی درک زبان استعاری، کنایه ای و اصطلاحات عامیانه

· توانایی به کار بردن زبان به طور موثر در اکثر موقعیت های اجتماعی، دانشگاهی و حرفه ای

C1/C2

نکته ای که می بایست مدنظر داشته باشید این است که آزمون اصلی ۶۰ دقیقه می باشد و شما از اول جلوی دوربین می باشید. نمره قبولی این آزمون ۱۰۰ از ۱۶۰ می باشد.

 

 

نحوه نمره دهی در آزمون انگلیسی دولینگو

در این آزمون از ۱۰ تا ۱۶۰ به شرکت کننده نمره داده می شود. نمرات در ۵ سطح، دانش و مهارت شرکت کننده را تعیین می کند:

تفاوت آزمون DET با تافل و آیلتس

بر خلاف تافل، شما می توانید در خانه در این آزمون شرکت کنید و فقط اتاقی پرنور و آرام، و اینترنتی قابل قبول نیاز خواهید داشت.

از نظر هزینه این آزمون ارزان تر از تافل و آیلتس است ( حدود ۵۰ دلار آمریکا هزینه دارد) و شما می توانید نتایج آزمون را به تعداد نامحدودی از کالج ها و دانشگاه ها ارسال کنید. این در حالی است که اگر بخواهید نمرات آزمون تافل خود را به بیش از ۴ دانشگاه دیگر ارسال کنید به ازای هر کالج یا دانشگاه باید ۲۰ دلار پرداخت کنید..

در آزمون دولینگو ۴۵ دقیقه زمان نیاز داریدد ولی آزمون های آیلتس و تافل تا سه ساعت به طول می انجامند.

  • لیست دانشگاه ها:
  • نمره‌ی آزمون Duolingo برای بیش از ۵۰۰ دانشگاه و کالج در سراسر جهان معتبر است که لیست آن را در لینک زیر می توانید مشاهده نمایید:
  • لیست دانشگاه های مورد پذیرش آزمون دولینگو Duolingo
  • به طور مثال برای کشور کانادا، دانشگاه ها وکالج های طرف قرار داد ما که این آزمون را به جای آیلتس می پذیرند را در زیر لیست نموده ایم ( این لیست آپدیت می شود):
  • – FDU
  • – Vancouver island university
  • – University Canada west
  • – centennial college
  • – Vancouver community college
  • – Langara college
  • – Georgian college

برای شرکت در آزمون نیز می توانید از لینک زیر ثبت نام نمایید. لازم به ذکر است پس از ثبت نام می توانید به صورت آزمایشی آزمون ۱۵ دقیقه ای رایگان داشته باشید تا با نحوه برگزاری آزمون بیشتر آشنا شوید.

 

https://englishtest.duolingo.com/

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان